Fyndläge när Stockholms Stadsmission öppnar second hand-outlet i Västerhaninge

Produktion och insamling Västerhaninge. Foto: Kimberley Torchia
2024-09-03
Under fyra helger i höst med start den 7 september öppnar Stockholms Stadsmission en utförsäljningsbutik i Västerhaninge. Här kommer second hand-sugna kunder kunna hitta textilier och större föremål till fyndpris.

I vintras flyttade Stockholms Stadsmission sin produktions- och insamlingsenhet till Västerhaninge. Här omhändertas över 3 000 ton kläder och prylar varje år innan de distribueras vidare till någon av organisationens butiker. Nu utökar Stockholms Stadsmission verksamheten med en outlet-butik på plats som är öppen fyra helger under hösten. Här kommer större föremål, kläder till kilopris och prylar att säljas till mycket låga priser. Dessutom är kunder välkomna att lämna in kläder och prylar som de inte längre behöver.

– Vi ser fram emot att öppna upp våra lokaler i Västerhaninge för allmänheten. Det här är själva hjärtat i vår second hand-verksamhet och det känns verkligen spännande att kunna erbjuda våra kunder chansen att komma hit och fynda direkt från vårt lager. Outlet-butiken är ett viktigt steg i vårt arbete för att se till att ännu fler av de kläder och prylar som skänks till oss får ett längre liv hos en ny ägare, säger Dianna Hylan, chef Återbruk och sälj på Stockholms Stadsmission.

Varje år omhändertar Stockholms Stadsmissions stora volymer av kläder och prylar som skänks till second hand-verksamheten, varav majoriteten återbrukas genom försäljning eller upcycling. Outlet-butiken i Västerhaninge är ett sätt att öka återbruksgraden ännu mer.

För mer information, kontakta:

Fanny Siltberg
Pressekreterare Stockholms Stadsmission