Hemnet tycker precis som oss att en egen bostad är en mänsklig rättighet. Därför har de valt att förlänga sitt samarbete med Stockholms Stadsmission som går ut på att ge människor i hemlöshet möjlighet till ett eget boende genom att stötta vår verksamhet Bobyrån. Hemnets vd Cecilia Beck-Friis berättar mer om deras engagemang.
Bli partnerföretag till Stockholms Stadsmission
Väljer ni att bli partnerföretag får ni stort inflytande över hur ert bidrag används. Ni kan välja att ta socialt ansvar genom att rikta ert företagsstöd till ett särskilt område, som hemlöshet eller barn och unga, och får chans att engagera era medarbetare i viktiga samhällsfrågor.
Företagsstöd från 500 000 kronor
Ni har möjlighet att själv utforma ert partnerskap tillsammans med oss. Till exempel kan vi anordna besök på våra olika verksamheter eller skräddarsy riktade volontärinsatser. Som partnerföretag kan ni även anlita oss för föreläsningar om social verksamhet och hur ert företag bidrar till social hållbarhet och ett mänskligare samhälle för er personal eller era kunder.
Som partnerföretag får ni:
Synas tillsammans med Stockholms Stadsmission
- Använda en särskilt framtagen logotyp för Stockholms Stadsmissions partnerföretag.
- Synlighet i våra kommunikationskanaler som nyhetsbrev och Linkedin.
- Synas på vår webbplats med er logotyp där ni motiverar varför ni stödjer vårt arbete.
- Synas med er logotyp i vår årliga tackannons i Dagens Industri tillsammans med andra företag som stödjer oss.
- Vårt digitala nyhetsbrev där vi berättar vad som händer i våra verksamheter och vad ett urval av de företag som stödjer oss har bidragit med för ett mänskligare Stockholm.
Möjlighet till engagemang och nätverksträffar
- Delta i nätverksträffar med personal från Stockholms Stadsmission och andra engagerade företag.
- Studiebesök i de verksamheter ni stöttar.
- Möjlighet för era medarbetare att volontärarbeta på någon av våra verksamheter där vi behöver extra hjälp.
- Riktade föreläsningar för era medarbetare och kunder med Stockholms Stadsmissions kunniga personal inom området social hållbarhet.
Kontakta oss
Några av våra partnerföretag
AFA Fastigheter – en mångsidig samarbetspartner
Det började med en lägenhet till ungdomar för över 20 år sedan och har idag vuxit till ett omfattande partnerskap som bland annat innebär stöd till vår verksamhet Bobyrån och Nattjouren. Lars Edberg, Chef Förvaltning på AFA Fastigheter, berättar mer om varför de har valt att samarbeta med oss på Stockholms Stadsmission.
SBAB stödjer Bobyrån
SBAB har stöttat Stockholms Stadsmission sedan många år tillbaka. De vill bidra till bättre boende och boendeekonomi, Johanna Bark, projektledare Hållbarhet berättar mer.
Olov Lindgren möjliggör möten mellan människor
I en tid av ökad social polarisering är behovet av naturliga mötesplatser för människor i olika livssituationer större än någonsin. För det familjeägda fastighetsbolaget Olov Lindgren är social hållbarhet inte något nytt, däremot blev vårt projekt Mötesplats St Paul ett nytt sätt för dem att samarbeta kring frågor som är viktiga för dem i deras hållbarhetsarbete. Och det handlar bland annat om tillit mellan människor. Sven Renström, vd på Olov Lindgren, berättar mer.
M3 Bygg vill stötta ett inkluderande samhälle med lokal förankring
När det gäller samarbeten vill vi på M3 Bygg vara engagerade i sociala frågor genom att stötta verksamheter som står för breddverksamhet och ett hållbart och inkluderande samhälle med lokal förankring, så det blev ett väldigt naturligt val att samarbeta och stödja Stockholms Stadsmission.
Så kan ert företag arbeta för FN:s hållbarhetsmål
Genom att stödja Stockholms Stadsmission kan ert företag bidra till FN:s globala mål för hållbar utveckling. Ni främjar särskilt åtta av FN:s 17 hållbarhetsmål och vi arbetar tillsammans utifrån visionen om ett mänskligare samhälle för alla.
Så vet ni att er gåva gör nytta
Vi arbetar hela tiden för att använda våra gåvor så effektivt som möjligt. Stockholms Stadsmission har 90-konto och granskas av Svensk Insamlingskontroll. De kräver att minst 75 procent av intäkterna går till ändamålet. Vi ligger en bra bit över den gränsen - under de senaste fem åren har i genomsnitt 88 procent av våra intäkter gått till ändamålet. Vi är också medlemmar i Giva Sverige som arbetar för etisk och professionell insamling och vi följer deras kvalitetskod.