Utdelning från GodEl gav drygt 600 000 kronor

2013-04-19
GodEl delar årligen ut sitt överskott till ideella organisationer. Vid årets utdelning fick Stockholms Stadsmission ta emot drygt 600 000 kronor, motsvarande cirka 60 000 varma måltider, till sina sociala verksamheter för människor som lever i utsatthet. Det är den största utdelningen hittills.

Tack vare att kunder i GodEl har valt Stockholms Stadsmission som förmånstagare fick organsationen ta emot 618 513 kronor i årets utdelning från GodEl.

- Vi uppskattar samarbetet med GodEl mycket och är otroligt tacksamma över att så många av GodEl:s kunder väljer att stödja oss. Det är ett välkommet tillskott i arbetet att göra skillnad för de 1 500 människor som vi möter varje dag. Tillsammans kan vi utmana samhället och bidra till att stödja människor som lever i tuffa livssituationer, säger Yvonne Borg, kommunikations- och insamlingschef på Stockholms Stadsmission.

Stockholms Stadsmission har ett starkt stöd bland GodEl:s kunder i hela landet. Stödet är jämnt fördelat hos människor som bor på landsbygden och människor som bor i städer, likaså sett till män och kvinnor. Sedan 2007 har GodEl genererat totalt 2 691 943 kronor till Stockholms Stadsmission.

- Jag är mycket stolt och glad över att kunna förmedla 618 513 kronor till Stockholms Stadsmission. Deras mål är att göra Stockholm till en mänskligare stad och jag är imponerad över Stockholms Stadsmissions resultat hittills samt deras förmåga att verkligen möta människorna som lever i utsatthet och också bygga ett förtroende där många har misslyckats tidigare, säger Marie Dahllöf, vd på GodEl.

Ge stöd

Tack för att du vill engagera dig för en mänskligare stad. Du kan bli månadsgivare, starta en insamling eller engagera dig som volontär. Du gör skillnad för barnfamiljer i kris, äldre som lever i ensamhet och män och kvinnor som lever i hemlöshet. Vi anpassar vår verksamhet efter de behov vi möter på gatan, i staden. Ditt stöd är viktigt.

Läs mer om Ge stöd