Stefan Ränk ny ledamot i styrelsen

2013-01-16
Stefan Ränk har valts in som ledamot i Stockholms Stadsmissions styrelse och tillsattes vid det ordinarie styrelsemötet den 5 december. Han är utöver engagemanget i Stockholms Stadsmission vd för familjeföretaget Einar Mattsson AB, som har varit verksamma på Stockholms bostadsmarknad sedan 1935.

- Stefan Ränks erfarenhet och engagemang för Stockholm och stadens utveckling sammanfaller väl med Stockholms Stadsmissions uppgift om att bidra till en mänskligare stad. Med sin affärsmässiga erfarenhet och kunskap om lokal- och fastighetsfrågor kan Stefan bidra i frågor som är viktiga för styrelsens arbete. Hans erfarenhet av att arbeta i en miljö med starka värderingar gör också att han har en god förståelse för Stockholms Stadsmissions verksamhet, säger Laurent Leksell, ordförande Stockholms Stadsmission.

- Jag ser fram emot att vara en del av Stockholms Stadsmission. Jag känner ett starkt engagemang för att egenmakt är den sanna vägen till att stödja människor till en bättre livssituation – vilket är något Stockholms Stadsmission arbetar med dagligen, säger Stefan Ränk.

Övriga ledamöter i styrelsen är Kerstin Calissendorff, Bicky Chakraborty, Marie Ledin, Lena Endre, Mia Enayatollah och Anders Lago. Ordförande är Laurent Leksell och vice ordförande är Elisabeth Fredell.

Stockholms Stadsmissions styrelse

Stockholms Stadsmissions styrelse utses av föreningens medlemmar. Styrelseledamöterna väljs för två år i taget och uppbär inget arvode för sitt styrelsearbete. Styrelsen möts minst sju gånger per år och ska bestå av minst sju och högst tolv ledamöter.

Läs mer om Stockholms Stadsmissions styrelse