PostkodLotteriet gav Riksföreningen Sveriges Stadsmissioner 21 miljoner kronor

2013-02-25
PostkodLotteriet delar årligen ut lotteriets överskott till ideella organisationer. Bland alla förmånstagare finns Riksföreningen Sveriges Stadsmissioner. Vid årets utdelning mottog Sveriges Stadsmissioner 21 miljoner kronor till sina verksamheter för att hjälpa människor i utsatta livssituationer.

I går var det dags igen för den årliga utdelningen från PostkodLotteriet. Sedan fyra år tillbaka är Sveriges Stadsmissioner en av de organisationer som får ta del av överskottet. Årets utdelning om 21 miljoner kronor är av stor betydelse för de sju stadsmissionerna i Sverige.

- Utdelningen från PostkodLotteriet är en ovärderlig hjälp för Stadsmissionernas fortsatta arbete med att lindra den akuta nöden och utmana till förändring för människor i utsatta livssituationer, säger David Sundén, ordförande i Riksföreningen Sveriges Stadsmissioner.

Sedan starten 2005 har PostkodLotteriet delat ut 3,8 miljarder kronor. I dag når pengarna fram till 44 olika organisationer däribland Sveriges Stadsmissioner.

- Våra donationer gör det möjligt för våra fantastiska förmånstagare att göra världen lite bättre, säger PostkodLotteriets välgörenhetschef Stina Götbrink.

Ge stöd

Tack för att du vill engagera dig för en mänskligare stad. Du kan bli månadsgivare, starta en insamling eller engagera dig som volontär. Du gör skillnad för barnfamiljer i kris, äldre som lever i ensamhet och män och kvinnor som lever i hemlöshet. Vi anpassar vår verksamhet efter de behov vi möter på gatan, i staden. Ditt stöd är viktigt.

Läs mer om Ge stöd