Nytt herrmode från REMAKE By

2013-10-24
För andra året i rad släpper Stockholms Stadsmissions eget märke REMAKE en skräddad herrkollektion tillsammans med en gästdesigner. I år är det Göteborgs-designern Lena Antvall som har gett gamla kläder nytt liv. Den nya kollektionen, REMAKE By, består av subtila herrkläder med hög modegrad som säljs i en begränsad upplaga under helgen 25-27 oktober i REMAKE-butiken på Sergels torg.

Att ge gamla kläder nytt liv istället för att slänga dem, är tanken bakom Stockholms Stadsmissions eget märke REMAKE. För andra året i rad inleder Stockholms Stadsmission ett designsamarbete, där en svensk utvald designer lanserar en ny herrkollektion baserad på gamla plagg. I år är det Göteborgsdesignern Lena Antvall som ligger bakom designen.

- Vi hoppas att designsamarbetet får fler att uppmärksamma REMAKE. Genom att handla kläder hos Stockholms Stadsmission bidrar man till ett mer hållbart samhälle. Kläderna omvandlas till medel som vi sedan använder i våra sociala verksamheter. Ett enkelt och miljövänligt sätt att hjälpa fler människor som lever i utsatta situationer, säger Andreas Thorell, butikschef för Stockholms Stadsmissions butik vid Sergels torg.

Herrkollektion med hög modegrad

Den nya herrkollektionen består av ett dressad och subtilt utbud av skjortor, kavajer och byxor. För en ledigare look finns även jeans, t-shirts och stickade tröjor med bland annat döskalleapplikationer med hög modegrad. Priserna i den nya kollektionen ligger på mellan 300 och 800 kronor och finns till försäljning i Stockholms Stadsmissions butik i Kulturhuset på Sergels torg fram till och med söndag 27 oktober. Under helgen kommer även Lena Antvall finns på plats i butiken och berätta om skapandet av den nya kollektionen.

Remake - hållbart mode och design

Remake är Stockholms Stadsmissions eget mode- och designmärke. Remakes produkter tillverkas av second hand-material med målet att nå ökad kvalitet och livslängd. Plaggen är unika, i unisex och med design som utmanar storleksnormen. Här kan du välja det som passar just dig, handla hållbart och göra ett medvetet val.

Läs mer om Remake - hållbart mode och design