Antenn-Zon anställer Blixtjobbare för två år långt projekt

2014-07-02
Stockholmsföretaget Antenn-zon, som bland annat installerar bredband och larm, har samarbetat med Stockholms Stadsmissions verksamhet Blixtjobb sedan i april månad i år. Hittills har samarbetet inneburit att en medarbetare från Blixtjobb har utfört paketeringsarbeten åt Antenn-zon fem dagar i veckan.

Nu väljer Antenn-zon att teckna ett avtal med Blixtjobb som sträcker sig ända fram till 2016.

- Vi är väldigt nöjda med samarbetet med Stockholms Stadsmission och blixtjobbarnas arbetsinsats. Vi får alltid noggranna medarbetare som matchar våra krav. Det är dessutom en fantastisk möjlighet att på ett enkelt sätt bidra till att ge människor som står långt ifrån dagens arbetsmarknad en chans till arbete och stärkt självkänsla, säger Linda Bergelin, ekonomiassistent på Antenn-zon.

Om Blixtjobb

Genom Blixtjobb kan personer som på grund av missbruk och hemlöshet står långt ifrån arbetsmarknaden, få en fungerande vardag med ett avlönat arbete - enklare dagsjobb som fönsterputsning, städ inomhus och utomhus, måleri och snickeriarbeten. Förutom en lön ger arbetet en förbättrad social tillvaro, en stärkt självkänsla och en delaktighet i samhället.

Anlita Blixtjobb

Via Blixtjobb ger du arbetstillfällen åt människor som lever i utsatthet och missbruksproblematik. Du som anlitar Blixtjobbs tjänster för exempelvis flytthjälp och trädgårdsarbete får inte bara ett arbete utfört. Du gör en ovärderlig insats, såväl för samhälle som för människa.

Läs mer om Anlita Blixtjobb